رد ادله اثبات وجود رقیه بنت الحسین علیه السلام
برای اثبات وجود رقیه بنت الحسین حدود 10 دلیل ارائه شده است که صد در صد باطل و غیر قابل استناد می باشد :
اما دلیل اول: ابن فندق بیهقی متوفای 565 قمری در کتاب لباب الانساب نوشته است: باقی نماند از اولاد حسین الا زین العابدین رضی الله عنه و فاطمه و سکینه و رقیه (لباب الانساب ج1 ص 355)
جواب دلیل اول: ابن فندق در سه صفحه قبل نام تمام اولاد امام حسین ع را در دو جدول ذکر کرده است و در آنجا 4 دختر برای امام حسین نام برده است: 1- فاطمه که بعد از ماجرای کربلا در مدینه وفات کرد 2- سکینه که او هم بعد از ماجرای کربلا در مدینه وفات کرد 3- زینب که قبل از ماجرای کربلا در مدینه وفات کرد و مادر او شهربانو نام داشت. 4- ام کلثوم که در مدینه و قبل از ماجرای کربلا وفات کرد و نام مادر او هم شهربانو بوده است.
می بینید که ابن فندق در هنگام نام دختران هیچ اسم و نشانی از رقیه نبرده است و در سه صفحه بعد نیز اشتباها نام خواهر امام حسین ع که رقیه بوده در بین دختران ذکر کرده است. و علت اینکه رقیه نمی تواند نام دختر امام حسین باشد این است که او در آن عبارت نام بازماندگان را برده است در حالی که رقیه ادعایی در شام از دنیا رفته و باقی نمانده است و معنا ندارد که بیقهی در کتاب انساب که مخصوص باقیماندگان و تولید کنندگان نسب و نسل می باشند اسمی از او ببرد و چنانچه خودش در کتاب تصریح کرده کتب انساب مخصوص ذکر افرادی است که شجره و نسب متوفی را ادامه داده اند.
دلیل دوم: سید بن طاوس در لهوف نام رقیه را برده است. ( و انت یا رقیه)
جواب دلیل دوم: در نسخه های معتبر لهوف نام رقیه وجود ندارد و در برخی از نسخه ها بعدا اضافه شده است. بر فرض هم که نام رقیه آمده باشد، مراد رقیه بنت علی، خواهر ناتنی امام حسین ع می باشد که همسر مسلم بن عقیل بود نه رقیه سه ساله ای که اصلا در تاریخ وجود ندارد. علاوه بر اینکه سید بن طاووس در لهوف خود اصلا ذکری از خرابه شام و آوردن سر مقدس امام حسین ع برای دخترشان، به میان نیاورده و اگر سید رقیه را قبول داشت آن ماجرای کذایی را نیز نقل میکرد.
ادامه دارد