• وبلاگ : haghighat
  • يادداشت : اشکالات وارده بر سند مسجد مقدس جمکران
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رضائي 
    باوجود نکات پاياني خيلي بيجا کرديد که
    با تشکيکات نارواي تان ايجاد تشکيک
    درعقايد مردم،نموديد.از کدام منبع تاريخ
    حسن ابن مثله را بعد از شيخ صدوق ادعا کرديد ؟و؟و؟ووو
    چرا پيام به صورت خصوصي باشد
    + سيد هادي 
    احسنتم جزاکم الله تعالي خير الجزاء
    عالي، کافي و شافي بود
    نهايت استفاده را بردم
    کنار نهادن تعصبات بي جا اولين شرط رسيدن به حقيقت است
    + مهدي 

    اولا هزاران نفر مثل بنده هستند که از دردهاي لاعلاج خود را در اين مسجد مقدس شفاگرفتند و معجزات وکرامات اون اظهر من الشمسه و"زين قصه هفت گنبد افلاک پر صداست" ثانيا مراجع بزرگواري مثل ايات بهجت. مرعشي. مکارم .خامنه اي . صافي...وصدها وليّ خدا بوده وهستند که نهايت ارادت و اهتمام به اين مکان مقدس داشته و دارند.ثالثا شببهات اصلي شما در سايت هاي مختلف پاسخ داده شده ، وبعضيش در نظريات همين دوستان هم آمده، پس خوبه که شبهات شما هم ناظر به اون جواب ها باشه و درواقع اگر قدرتش را داريد حرف تازه اي بزنيد نه که تکرار مکررات کنيد. وانگهي شما واقعا فکر مي کنيد مذهب شيعه اينقدر بي صاحبه که الکي يک زيارتگاهي به اين مهمي، اون هم به نام امام اين مذهب احداث بشه وبعد هم پرجمعيت ترين زيارتگاه جهان بشه و اينهمه هرهفته کرامت نشون بده ؟ يعني تمام اين حکايت ها وکرامت ها دراثر تباني هزاران دروغگو در شهرهاي مختلف وزمان هاي مختلف..!!! کدوم عقلي مي پذيره ...نخير آقاجان، بلکه "في بيوت اذن الله ان ترفع ويذکر فيه اسمه ". پس هرگز بدون اذن خدا چنين پرچم هايي در مذهب حقه برافراشته نخواهد شد. نهايتا آدم عاقل در چنين مسئله ي بزرگي لااقل کمي بااحتياط حرف مي زنه و هيچوقت چنين حرفي ازدهان يک عاقل خارج نميشه که" قطعا!وبدون هيچ شک وشبهه اي! روايت مسجد جمکران..!!" .. اگرفکر مي کنيد به خاطر خدا داريد حرف مي زنيد؛ خداوند از ما تقوي و ورع در دين ميخواد که اميدوارم حظي از اون نصيب ما وشما بشه انشاالله

    + رضواني 
    اثبات سند، مراجعه به کتاب تاريخ قم است که از کتاب مونس الحزين از اميرالمومنين (ع) روايتي نقل مي‌کند که مي‌فرمايد، پايين و مشرف به کوه خضر ـ البته اسم کوه خضر سندي ندارد ـ مکاني با برکت ساخته مي‌شود. فقط مشکل انتساب کتاب مونس الحزين، به شيخ صدوق است. اگر اينچنين نيز باشد با روش‌هاي علم الحديث و دراية الحديث مشکل حل مي‌شود. ابن شهر آشوب که فردي معتبر در زمينه علم حديث و رجال است در کتاب المناقب خود مي‌گويد مونس الحزين متعلق به فتال نيشابوري است و وي در کتاب مونس الحزين به سندي از عيسي بن حسن از امام صادق (ع)، با سند، معجزه‌اي از معجزات امام حسن مجتبي (ع) را ذکر مي‏کند که مسجد جمکران نيز در آن نقل شده است. مرحوم مجلسي از سيد محمد بن ابيطالب حسيني در کتاب تسلية المجالس از کتاب مونس الحزين، حديثي نقل مي‌کند. يعني اين کتاب، کتاب معتبري است. فتال نيشابوري در سال 508 به شهادت رسيده و دو قرن بعد نويسنده کتاب تاريخ قم که معاصر شيخ صدوق بود، از اين کتاب نقل مي‌کند. البته اينگونه نقل کردن باز هم اتفاق افتاده است و نمونه‌هاي آن نظير کتاب قاموس الرجال از مرحوم شوشتري که شخصي بسيار متبحر در علم رجال بوده‌ است. نمونه ديگر در کتاب مقنعه شيخ مفيد نيز وجود دارد. پس از اين جهت که هم اين شيوه نقل مرسوم و هم فتال نيشابوري فردي مورد اطمينان است، به يک اطمينان و آرامش خاطر در سنديت اين مسجد مي‌رسيم.
    + رضواني 
    اولا کي گفته که حسن مثله در سال 393 اين واقعه براش رخ داده بلکه در اسناد گفته شده در سال 373

    دوما نظر آيه الله بهجت عارف عاليقدر رو در مورد مسجد جمکران توصيه مي کنم که ايشون فرمودند که حضرت به دفعات در اونجا مشاهده شده

    سوما کتاب مونس الحزين توسط عده اي از بزرگان تاييد شده است.